A szocialista autóipar dicső koppintásai
2009.08.10. 15:49
A hidegháború utáni években divat volt a szocializmus felsőbbrendűségét hirdetni. Nem tudom, hogy ezek után mit kezdtek azzal a ténnyel, hogy a szovjet autóipar büszkeségei közül nem egy teljesen megegyezett néhány kifutó "kapitalista" modellel... Következzen a szocialista autóipar néhány büszkesége - "nyugati" eredetivel együtt:
Amerikai Ford AA (1927-32) vs orosz GAZ AA (1932-42)
GAZ
Német Opel Kadett (1936-1940) vs orosz Moszkvics 400 (1947-56)
Moszkvics
Olasz Fiat 600 (1955-69) vs jugoszláv Zastava 750 (1965-84) vs orosz ZAZ 965 (1960-69)
Zastava
Zaporozsec (az orosz mérnökök váltig állították, hogy tisztán szovjet fejlesztés)
Olasz Fiat 124 (1966-74) vs orosz Zsiguli 2101 (1970-84)
Orosz Lada
És a jelen: a Kínai Népköztársaság a Föld utolsó kommunista országainak egyike (bár persze a valós helyzet ennél nagyságrendekkel bonyolultabb). Ők továbbfejlesztették a jó kommunista/szovjet modellt: míg annak idején a Szovjetunió az esetek többségében megvásárolta az adott járművek licenszét, addig a kínaiak már magasról tesznek az ilyen apróságokra. Ha egy autó megtetszik nekik, nem kérdeznek senkitől semmit. Egyszerűen lemásolják.
Mercedes C vs Geely Merrie 300
Daewoo Matiz vs Chery QQ
Opel (Vauxhall) Frontera vs Landwind
Honda CRV vs Laibao SRV
Toyota Prado vs Dadi Shuttle
Smart vs Chinese Smart
Neoplan Starliner vs Zonda A9
Via Enlishrussia.com, Hemmy.net
Érdekelhet még a blogon: autós témában A világ legdurvább kereszteződései, esetleg a Kreatív buszreklámok
.
Utolsó kommentek