A hidegháború utáni években divat volt a szocializmus felsőbbrendűségét hirdetni. Nem tudom, hogy ezek után mit kezdtek azzal a ténnyel, hogy a szovjet autóipar büszkeségei közül nem egy teljesen megegyezett néhány kifutó "kapitalista" modellel... Következzen a szocialista autóipar néhány büszkesége - "nyugati" eredetivel együtt:

 

Amerikai Ford AA (1927-32) vs orosz GAZ AA (1932-42)

GAZ

Német Opel Kadett (1936-1940) vs orosz Moszkvics 400 (1947-56)

Moszkvics

Olasz Fiat 600 (1955-69) vs jugoszláv Zastava 750 (1965-84) vs orosz ZAZ 965 (1960-69)

Zastava

Zaporozsec (az orosz mérnökök váltig állították, hogy tisztán szovjet fejlesztés)

Olasz Fiat 124 (1966-74) vs orosz Zsiguli 2101 (1970-84)

Orosz Lada

 

És a jelen: a Kínai Népköztársaság a Föld utolsó kommunista országainak egyike (bár persze a valós helyzet ennél nagyságrendekkel bonyolultabb). Ők továbbfejlesztették a jó kommunista/szovjet modellt: míg annak idején a Szovjetunió az esetek többségében megvásárolta az adott járművek licenszét, addig a kínaiak már magasról tesznek az ilyen apróságokra. Ha egy autó megtetszik nekik, nem kérdeznek senkitől semmit. Egyszerűen lemásolják.

 

Mercedes C vs Geely Merrie 300

Daewoo Matiz vs Chery QQ

Opel (Vauxhall) Frontera vs Landwind

Honda CRV vs Laibao SRV

Toyota Prado vs Dadi Shuttle

Smart vs Chinese Smart

Neoplan Starliner vs Zonda A9

 Via Enlishrussia.com, Hemmy.net

 

Érdekelhet még a blogon: autós témában A világ legdurvább kereszteződései, esetleg a Kreatív buszreklámok

.

Címkék: kína érdekes autó szovjet koppintás autógyártás másolat

Szerző: tulelocsomag

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lenyeg.blog.hu/api/trackback/id/tr431298484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2009.08.10. 19:40:20

A Szovjetunió sem mindig vásárolt.
Az Opel Kadett gyártósorait egyszerűen ellopták a háború után, a GAZ-Ford eset sima koppintás, a 965-ös Zaporozsecnek csak az orr-részéhez nyúltak ötletet, a Zsiguli licencét megvették, a 750-es Zastava gyártósorait meg jutányos áron vette meg az olaszoktól Jugoszlávia.

tucatnev 2009.08.24. 11:49:45

ráférne a cikkekre ilyenkor egy kis helyreigazítás... ...pláne, ha a ladához hasonlóan ennyire közismerten nem koppintásról van szó...

tulelocsomag · http://lenyeg.blog.hu/ 2009.08.28. 15:46:32

@tucatnev: idézet a cikkből: "míg annak idején a Szovjetunió az esetek többségében megvásárolta az adott járművek licenszét".

Egyébként Tommi pont azt írja, hogy több volt a koppintás. Erre te nehezményezed, hogy kiigazításként nem írom be, hogy kevesebb volt?

Az a lényeg, hogy elég sokat elloptak, mást meg megvettek. A kínaiak meg méginkább: ha tetszik nekik, legyártják. De mivel már a világ egyik legnagyobb autópiaca az övék, most már szívathatnak másokat, mint pl. nemrég a Renault-t (www.origo.hu/auto/20090611-kina-renault-betiltva.html)

IndaMuncher 2009.09.16. 15:19:30

@tucatnev: tényleg koppintás: englishrussia.com
süti beállítások módosítása