Alig hihető, hogy ezeket a fegyvereket valakik valamikor komolyan gondolták…

 

7. A csavarhajtású tank

A zseniális ötlet

A dugóhúzó tank ötlete az orosz birodalomban született. Bár már a húszas években is létezett ilyen hajtású autó (Fordson Snowmobile 1926), aztán 1944-ben a németek is próbálkoztak hasonlóval, de az ötlet kiteljesedéséhez a nagy orosz tél kellett.

A hagyományos tankok ugyanis nem nagyon tudtak mit kezdeni a mély hóval, a csavarhajtású harckocsi viszont szó szerint arra lett teremtve!

 

A probléma

A csavarhajtás gyengesége volt, hogy egyrészt nagyon nehéz volt kormányozni. Másrészt, már kicsit rosszabb terepen is horrorisztikus élmény volt vele utazni, mivel gyakorlatilag semmi rugózása nem volt. Ahogy mondani szokták, egy tízforintoson áthaladva meg lehetett mondani, hogy az vajon fej volt vagy írás… De még optimális körülmények között is rettentő lassú volt. Mindez így együtt nem igazán a tökéletes harckocsi receptje; erre végül az oroszok is rájöttek.

 

Nem ez volt az első ilyen eset a történelmükben, hiszen a listánk hatodik helyezettje is az övék:

6. A cár-harckocsi

A zseniális ötlet

Rémületes látvány lehet egy olyan monstrum, aminek majdnem 9 méteres kerekei éppen feléd tartanak. Főleg, ha ez egy csata frontvonalában történik. Legalábbis ez járhatott a fejében a Nyetopir tank kiagyalóinak az első világháború kezdetén. Ráadásul a hatalmas kerekek úgy hajtanak át a különböző terepakadályokon (értsd: árkon-bokron) mintha azok ott sem lennének. Legalábbis elméletben.

 

 

A probléma

Ha esetleg az ellenséges tüzérség mégsem csinálja össze magát félelmében, a hatalmas első biciklikerekek kiváló célpontot nyújtanak. Ha pedig a tanknak extra bátor ellenféllel van dolga, elég ha annál kéznél van egy erős vasrúd, hogy a videón látotthoz hasonló hatást érjen el:

Ráadásul a súlyponteloszlásából következően a nehezebb hátsó kerék az első adandó alkalommal beleragadt a sárba. A hivatalos bemutatón ez meg is történt, a nagy kerekek képtelenek voltak kihúzni. Az egész szerkezetet ott is hagyták a helyén egészen a háború végéig, amikor végül szétszedték ócskavasnak.

5. A náci jetkopter

A zseniális ötlet

Az első helikopter ötlete már az ősi Kínában is felmerült, később Leonardo Da Vinci is eljátszott a gondolattal. A probléma egyedül az volt, hogy amint elkezdett forogni a propeller, maga a gép is azonnal elindult a másik irányba, valahogy így:

Végül a nácik jöttek rá a megoldásra: elhelyeztek egy második propellert a gép farkán, ami megállította a szerkezet forgását. Viszont mivel a jóból sosem elég, rögtön kitalálták, hogy mi lenne, ha repülőgép-motorokat szerelnének a propellerek végére? Ezzel papírra is lett vetve a Focke-Wulf Fw Triebflügel:

A probléma

Ezt a képet nagyjából százszorosára nagyítva megkapnánk azt, ami a pilótára várt volna a motorok beindítása után. Talán nem olyan furcsa, hogy a szélcsatorna teszteken túl már nem is került sor egy működő prototípus építésére. Ennek a bal oldali képen kívül az egyik legegyszerűbb oka az volt, hogy amikor meg akarták építeni, rájöttek, hogy a majdani pilótának leszálláskor a földnek háttal, az ég felé nézve kell ülnie, miközben a kilátását három pörögve bömbölő jet-motor homályosítja el. Erre az apróságra egészen addig nem is gondoltak…

 

4. A repülőgép-anyarepülő

A zseniális ötlet

Több ország katonai vezetésében is felmerült, hogy milyen jó lenne az ellenséges területre sok-sok harci repülőgépet eljuttatni. Az anyahajók ötletén kívül az egyik első ilyen gondolat az volt, hogy léghajóval lehetne kisebb repülőgépeket szállítani. A léghajók eltűnésével óriás repülőgépekkel akarták ezt megvalósítani.

Az amerikaiak végül odáig jutottak a gondolkodásban, hogy megpróbáltak olyan apró gépeket csinálni, amiket a bombák helyére lehetett (volna) beilleszteni. Így született meg a XF-85 Goblin ötlete.

 

A probléma

Ahogy a nácik esetében a jetcopter leszállásának, az amerikaiak esetében az apró gépek „visszaszállásának” a problémája okozott nehéz pillanatokat. Mert az még hagyján, hogy az ellenség szívrohamot kap, amikor hirtelen megtízszereződik a légi fölényünk a bombarekeszek kiengedésekor. Na de mi történik azután, ha befejeztük a küldetést?

Ed Schoch volt az a szerencsés földi halandó, aki ezzel a problémával először szembesült. Fent, a levegőben. Az történt, hogy amikor az első próbarepülés végén megpróbált visszamanőverezni az anyagéphez, a kampó, amire a pöttöm gépet vissza kellett volna akasztania, eléggé udvariatlan módon átszúrta a pilótafülke tetejét, őt pedig fejbe vágta.

El is vesztette az eszméletét, de mivel még a levegőben visszanyerte, sikerült kényszerleszállást végrehajtania. A gép hasára. A pöttöm repülőnek futóművet ugyanis nem készítettek…

A további hat próbarepülésből négy végződött hasonló módon. Az összes próbarepülést Ed Schoch végezte, ami után megfordulhat a fejünkben, hogy vagy ő volt a sereg legbátrabb pilótája, vagy valakivel csúnyán összeveszhetett a felső vezetésből…

Végül belátták, hogy a repülőgépek alapvetően nem alkalmasak arra, hogy más repülőgépek leszállópályái legyenek.

3. A lépegető

A zseniális ötlet

A legtöbben emlékeznek a Star Wars-ban látott birodalmi lépegetőkre. Mielőtt a felkelők megmutatták volna a filmben, hogy milyen könnyű ezeket elgáncsolni egy egyszerű acélkábel segítségével, a General Electric nekilátott, hogy létrehozza a saját harci lépegetőit. A dolgot sosem kezdték el gyártani, ugyanis a hadsereget nem érdekelte a dolog.

Közben elkészült a Big Dog, a sereg saját robotja is. A videón látható, hogy ő a Star Wars lépegetőivel ellentétben már a felállós trükköt is tudja. Elég félelmetes, nem?

 

 

A probléma

Ezek a szerkentyűk annyira hangosak, hogy három kilométeres körzetben még az is meghallja őket, aki kifejezetten nem akarja. Márpedig ellenséges területen ez nem a legjobb életbiztosítás... Ezen kívül a sebességük vetekszik egy beteg csigáéval. Bár a listánkon még talán ebben van a legtöbb fantázia, messze van még a nap, amikor lépegető-falkák esnek egymásnak a csatamezőkön...

 

 

2. Egykerekű-/golyótank

A zseniális ötlet

1936-ban még élénken élt az emberek emlékezetében a véráztatta első világháború a maga rengeteg áldozatával. Így amikor elkezdtek gyülekezni a felhők Európa felett, a texasi feltaláló, A. J. Richardson egy olyan ötlettel rukkolt elő, ami egyszer és mindenkorra megoldotta volna a biztonságos páncél problémáját. Legalábbis szerinte. Az ötlete nem volt más, mint a páncélozott golyótank.

 

 

 

 

A probléma

A következő címlapkép (bár valószínűleg nem szándékosan, de eléggé realista módon) ábrázolja az egyik fő gondot: az egyik gépágyú bőszen az eget, a másik a földet lövi.

A  bent ülőknek ugyanis semmi esélyük sincs arra, hogy lássák, mi is történik odakint… Még jobban megnézve a képet rájöhetünk, hogy ez a tény majdnem mindegy a bent ülők számára, hiszen a figyelmüket teljesen leköti az, hogy a vadul pörgő golyóban még egy percet kibírjanak anélkül, hogy össze ne hányják magukat…

1. Az ágyús robogó

A zseniális ötlet

Egy ilyen listáról a franciák sem maradhatnak ki – a második világháború után találták ki az igen költséghatékony ACMA Troupes Aerol Portees Mle. 56 elnevezésű ágyús robogót. Ezek a Vespára épült kis motorok egy ideig valóban elláttak harci feladatokat Algíriában és Indokínában.

 

 

A probléma

Nem véletlen, viszont hogy használatukat elég hamar beszüntették. Nincs ember, aki egy ilyennel megbízhatóan célozni tudna.

Természetesen Chuck Norris kivételével.

 Via Cracked.com

Ha tetszett a cikk, nézd meg a TOP7 sorozat másik tagját is: A 7 legbizarrabb balszerencsesorozat!

.

Címkék: érdekes fegyver idióta top7 top 7

Szerző: tulelocsomag

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://lenyeg.blog.hu/api/trackback/id/tr191207123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

_Anand 2009.06.25. 21:53:07

Állatiak :)))
A lépegetőnek megnéztem a humán változatát is, érdemes :DDD
www.youtube.com/watch?v=VXJZVZFRFJc&feature=fvw

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.27. 11:56:26

Tetszetős cikk, tetszetősek a többiek is, jó az oldalad! Le a kalappal, ritka fehér holló vagy te itt a blogon!

Csak így tovább!

báró Leopold 2009.08.06. 22:36:53

Ne haragudj de nem kellene megjelölnöd a forrást? Mármint a cracked.com-ot.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.08.07. 01:37:10

A repülőgéphordozó repülőgépet többször is sikeresen bevetették. Csak nem az amerikaiak, hanem a szovjet Délnyugati Front légiereje.

en.wikipedia.org/wiki/Zveno_project

Az ötlet tehát működőképes.

Bambano 2009.08.23. 23:38:26

csináltak olyan helikoptert, ahol a rotorokat nem a szokásos motor hajtotta, hanem a végükre szerelt mini rakéta. nem volt olyan rossz elgondolás, nem terjedt el végül.